Maj 20 – det Är som det Är

Denna dagen tycks bli en utrensingens dag – åtminstone so far.  Grannar som högljutt gör upp med sina barn redan tidigt på´morgonen. Grästrimrar och klippare i full gång – förutom den alltid förekommande grannkvinnan som pratar och skriker högt till sina demoner. Till en början kände jag den vanliga avskyn – att ”det aldrig skall få kännas frid och harmoni” – men snabbt vände det till att kännas befriande – för att människor allt mer visar sitt ”rätta jag” – utan masker. All destruktivitet, nedtryckt eller illa dold,  ligger ju ändå ”i luften” och förgiftar vår gemensamma atmosfär. Människor tror ännu att om dom bara inte visar upp sina aggresioner och annat för omvärlden – så märker ingen vad de döljer. Men det är omöjligt att dölja det man känner – det strålar ut i alla fall och väcker obehag bara för att det döljs.

Jag bor inte i någon slags idyll – men mitt i – tätt ibland andra – bygger jag min egen oas av Ljus. Och för varje störning utifrån eller inifrån mig själv -får jag nu den stora möjligheten att – vad som än sker – skifta mitt medvetande till det positiva som jag vill ha och har i mitt liv. Det blir ju till en form av tacksamhet att få möjlighet att byta fokus. Och att behålla mitt lugn och kontakt med Källan – att alltid vara i stormens öga. Och massor med sallad kan jag nu lägga på mina frukostsmörgåsar. Medan chemtrailsplanen surrar runt om – tänker jag nu göra en grön smoothie på våtarv och lite annat grönt och ananas, kiwi, banan och vatten. Grönt är den viktigaste färgen för mig nu -vill ha grönt inom mig. Den gröna färgens energier är hjärtats och harmonins – balansens färg. Naturen ÄR Harmoni.

Några bilder på Magnolia från en park här i samhället.

Också från parken

Och sen rensning av avloppet – till  ljuvlig flöjt- och harpmusik…
(videon är tyvärr borta – då ägaren tagit bort det från youtube)

 

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

