Juni 7 – snart … i framtiden

När jag tvättar i tvättstugan idag känns det otroligt outvecklat – detta system med att lägga i tvättmedel och vänta på krånglande maskiner som snurrar runt runt och sen torka. Lång tid tar det och ofta krångel. Jag ser fram emot dagarna då vi antingen kan tänka kläderna rena eller helt enkelt att ingenting längre kan bli smutsigt. Tänk vilken utveckling mänskligheten hittills gått igenom – det mesta nuvarande var ju ”helt omöjligt” att tänka sig för ett tag sen. Jag har inget direkt emot att tvätta kläder, men idag känns det som rena stenåldern. Visst har de tänkt ut bra att det skall snurra runt mm – men det måste finnas ännu bättre sätt.

Har ännu svårt att förstå att det skall behöva upplysas om elementära grundförhållanden för liv och gemenskap här på Jorden. Sådana insikter som hos mig funnits med sedan födelsen och därtill allt det som hos mig väckts upp de senaste 25 åren. Jag har svårt att förstå all okänslighet och illvilja, som jag skriver om i andra bloggen. Men det löser väl upp sig. Jag vet dock att jag alltid utgått från kärleken och mina medmänniskors bästa. Jag och min Ande vet det.

.

.

.

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

