Juni 29 – jaja – konstigt är det …

Känns lite konstigt att jag nu kan skratta åt det absolut mesta som sker i tillvaron. Inte så att jag går omkring och ler, utan mera som en magiker som tittar på ett dåraktigt skådespel – och inte alls är delaktig på något sätt. Men den gamla Världens spel och differenser mellan sorg och lycka och allt däremellan, har ingen som helst dragningskraft längre – tonar bort som en dimma – en dröm.

Äter skatorna upp mitt fåtal jordgubbar – fniss i mungipan. Kan börja skratta åt ingenting . Kan stampa takten till Mozart, medan jag läser om Världens alla ”problem”. Kan börja sjunga Taube fastän jag alldeles nyss kände mig lite sorgsen . Självklart ingår det också sorg att ta farväl av det gamla). Kan fortfarande bli förbannad, men nästa sekund fnissa åt det hela.

Samtidigt känns hela tillvaron ännu mycket konstig – en Ny Värld – en Ny Planet – måste landa på nytt….

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

