Juli 8 – småregnvarmt och osynliga vänner

Denna varmfuktiga dag – åter en stoor trötthet – (ingår i transformationen) – men den känns ändock märklig. Sovandet under dagen blir då alltid som om någon bara naglar fast en – eller fallande bara rakt ner i djupet. Helt bortom livet liksom. Man kan verkligen kalla det jordning. Men alltid med starka inre meddelanden. Känns ju lite bra t ex att någon precis observerat fotot jag tagit och det ögonblicket – ”uppifrån på 1000 m håll” – för att visa att jag inte är ensam. Antingen Galaktiska vänner eller mitt Högre Jag …spelar inte så stor roll.

Men jag längtar stort efter att släppa hela det gamla bagaget så att bara nya lätta uppåtgående energier finns kvar. Nu dras det ju både uppåt och neråt. För att släppa det gamla behövs det bl a förmågan till att säga nej till gamla energitjuvar. Att skydda sitt tomrum så att inte andra eller gammalt yttre spel på nytt försöker ta kontrollen. Men det känns bra att ha någon ”däruppe” som visar att det verkligen finns något annat än det till synes gamla. Det verkar som om många grannar nu tävlar i att ta plats genom högpratande och balkongrökning – ett stort förtryckande och ockupation av andras livsutrymme. De blir till cabalare på nära håll som slåss för att de är vana att dominera, ta plats och utan tanke på andra – de känner sig nu hotade och på sista versen – förhoppningsvis …. Men de grova hänsynslösa energierna i dom måste dö! En sån energidominans kan inte fortsätta.

I samhällsklimatet för övrigt verkar som om ingen just bryr sig i någonting egentligen. Alla verkar paralyserade. Det enda man lägger någon energi på är att bevaka om någon säger ”fel” saker – skenet gäller forfarande. Samhällets alla problem får nån annan fixa – ”jag har fullt upp med att leta fel på personer, så jag kan döma och vara på rätt sida – så att jag slipper ta tag i något – mig själv t ex”.

Men bakom kulisserna har flera av de stora bad guys börjat ställas till svars …..

Tungt var det idag – men vackert – en ren kraftansträngning att vara vaken, men  bilderna ville ut – fantastiska blomvärld … och det fantastiska gröna…

Och så en liten söting – med en otrolig Närvaro och visdom …

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

