Juli 18 – tar dan som den kommer

Summerar dagen och tackar för att jag nu fått två fina utefrukostar helt utan störning – bara jag blommorna och katterna. Det är små mirakel i vardagen när man bor som jag. Och jag är också tacksam för att rådjuren lämnat mina blommor i fred i år – ett jättemirakel. Däremellan en snabb liten skrämselattack när en rusande svart hund plötsligt dyker upp. Men den tvärvänder när jag ropar NEJ … tycker inte om lösa hundars ägare. Drömmer om min rosenträdgård som jag skall skapa – min Ande vet när.. Så enormt många underbara sorter det finns – nu fick jag nöja mig med att vandra i Växtförsäljningen. Vissa människor talar om ”det dåliga vädret” – och att det t ex är mycket finare på Kreta just nu. Skulle inte vilja byta ut mitt Sverigeväder mot Kretaväder. Jag tycker att hittills har det varit en härlig mix med vädret. Det är klart jag bor inte i de översvämmade landsdelarna. – men jag tycker det blir en slags ro med detta flexibla väder. Det blir inga måsten och krav på upplevelser – jag bara tar dan som den kommer.

Känner för lite godnattsaga – lite Bergatroll och Tomtebobarn – då jag varit trött och lite yr (transformationsyrsel) hela dan …

ok – dom här tre gullungarna ville också va med

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

