Juli 24 – skuttande

En varm och intensiv dag – energierna puschar på. Man får va glad att Solen höll sig bakom molnen idag. Till o med soffliggarkatten Mimmi har legat ute hela dan idag. Men själv kämpar jag ännu med min besvikelse på männen i Världen. Inte ens Frimurarna är mycket att hänga i granen. Deras ”nobelhet” har inte fått dom att tolerera kvinnliga Frimurare t ex – för de finns också. Det är mest ett glorifierande av Broderskapet och att ha varit hemlig – och de verkar inte vilja utvecklas till människor. Bara en massa prövningar o tester för att stiga i graderna. Det kan väl ha varit bra i den Gamla världen, men har inget i den Nya att tillföra. Begränsade kontrollerade liv med en massa vassa o kantiga symboler (inga runda) som det gäller att glänsa med att kunna tyda osv . Självklart finns det inom Frimurarna också många fina män – men det disciplinerade ritualandet gör dom ”lite konstiga” – inte fullt levande.

Men Universum har fått dom att visa upp sig nu på alla möjliga sätt – deras symboler, lokaler o grader o betydelser. För mig visar det att det sker för att de inte längre har någon större  betydelse. När det hemliga försvinner löses det hela upp. Vi skall ju ha fria människor på Planeten – inte sådana kontrollerade ritualmänskor Tyvärr finns det fortfarande ännu så många män som vägrar ge upp sina gamla roller och som inte vill ta ansvar som fullvärdiga människor på Planeten.

Förstås så speglar sånt en del av mina inre män … annars skulle jag inte träffa på och beröras av sådant. Jag tar mitt ansvar. Men män är fortfarande alltför högljudda och tar ofta för stor plats i vårt gemensamma. De kör ännu tyvärr sitt eget race – i många fall. Självklart finns det undantag – men inte i min närhet.

Ja dan har gått i besvikelsens tecken – det Feminina och Inre Barnet i mig och i Skapelsen har lidit så djupt och ännu verkar inte männen bry sig i det. (medan kvinnor oftast har varit som mödrar o brytt sig o tyckt synd om  männen).

Vilken skatt jag ändock hittade – en åker som inte besprutats – utan blåklinten fick tillåtelse att visa upp sin speciella blå skönhet (försiktigt plockande)

Historien om de magiska dansande blommande tvillingsjälarna – den ena har nu överlämnat sig till vinden och de mera jordiska rikena, medan den som förut tittade lite neråt – nu tittar upp mot Himlen

Och Missan njöt i hela sin längd – tänk om man kunde ha en sån mjuk kropp ..

Såg några småflickor skutta fram på vägen och fick sån lust att också göra det – men oj vad tungt det var – först – tills jag fattade att jag inte skulle lyfta benen så högt, då gick det lättare. Skall öva på det vid annat tillfälle. Jag får väl bjuda grannarna på den synen …Vi borde skutta mera!

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

