Augusti 15 – dra upp rullgardinen

Jag och katterna blir för varje dag allt mer fokuserade – omvärlden ges allt färre tillfällen att stjäla uppmärksamheten. Det blir extra rofyllt när katterna väljer att ligga inne – fastän vädret verkligen inte är i vägen för utesömn. Men däremot tidig morgon – då är det mera kul för åtminstone Missan att leva uteliv. Hon väckte mig tidigt med knaprande under sängen – självklart en fångst, som måste just avnjutas under min säng. Många möss har dragit sitt sista andetag under min säng – idag var det dock en stor fågel – troligen stenknäck – gjorde ingen större undersökning, utan snabbt ut i nattlinnet med 1 st bearbetad fågel .. . . som sen blev en bättre middag för skatorna. Allt recyclas. Sånt lär mig bl a att känna att död inte är nån verklig förlust för fåglar o annat – det är bara ett byte av verklighet – att komma hem eller att färdas vidare….

Och ännu mera Liljor … synd  att det ännu inte går att förmedla doften …

Det känns märkligt att man så snabbt nu kan börja föreställa sig en helt annan och Ny Värld. Att man öppnat upp sig för att det mesta nu är möjligt och att allt faktiskt skall ställas till rätta! Har man bara öppnat spjället eller dragit upp rullgardinen, så ser man nästan hela evigheten….

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

