November 18 – Ja Livet – Bring it on!

En tyst och stilla dag igen – jag är helt förundrad över stillheten runt mig. Och med bilen både lagad, besiktigad och däckbytt – för en  relativt liten slant – känner jag att jag börjar skapa mitt nya positiva liv undan för undan. Det är jag som skapar – så det är alltså tid för att skapa ”rätt” och lätt.

Det tycks mig nu som att ju mera mörker – både årstidsmörker och världsmörker – desto mera ljus och skönhet kommer fram. Och det är ju så det faktiskt fungerar numera. Mörkret pushar fram  ljuset – fast egentligen är det Kärleken och Ljuset som liggger bakom hela vågen av mörkrets och ljusets framfart. Nerifrån och Uppifrån och runt om – omfamnande.

Den kära Novemberkaktusen som så snällt också blommar på vårkanten – om jag minns rätt … den som jag tänkte slänga efter första blomningen …. nu har den vart med några år och formar sig så snällt efter platsen den står på.

Livet vimlar av skönhet – tilllsammans med allt mörker som grävts upp och virvlar runt

Och min underbara Amaryllis är nu inne på sin tredje stängel

En massa småorber dök upp – de gick inte att retuschera bort, utan kom igen…

vänner …

Tid att börja om …

Ja Livet! – Bring it on!

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

