December 25 – klippa klorna

MariaKänns symboliskt rätt att klippa klorna innan jag skriver på bloggen. De smattrar annars lite väl på tangentbordet – och M o N är nästan bortsuddade. Men ibland känns budskapet viktigare än tangentbordet. Det känns skönt när klorna är klippta på både katterna o mig – lite mera avslappnande när katterna blir till sig o vill vässa på möblerna och trampa runt på mig. Mimmi vill gärna klappa med tassen – o det är ju gulligt …

”Knappt har presentpappret hunnit rivas bort förrän tusentals svenskar säljer sina oönskade julklappar på nätet. –Det tar fart redan efter Kalle Anka och sedan fortsätter det, säger Annette Karlberg, presschef på Blocket.”
– Och rubriken innan jul: ”Fixa jul på 5 röda …”(minuter)-  nog har det blivit groteskt – och i soprummet syns den aggressiva desperata jakten på materiell tillfredsställelse -kartonger o kartonger överallt. Ingen som helst sopsortering – bara avlämpande på golvet …

Detta med julklappar kan ju aldrig överleva – bara desperat jakt på prylar att fylla det andliga tomrummet med … suck över mänskligheten – just nu. Fast mitt Högre Jag vet ju att allt är precis som det skall vara – just nu. Men det är så mycket gammalt som skall rensas ut och tas farväl av i dessa tider.

Annars inser jag att människor i juldagarna har mycket olika för sig och upplever inte bara gammaldags jul, som man gärna inbillar sig när man är ensam. Mina judiska vänner t ex gnetar på, på Facebook som vanligt. Och många ljusarbetare har lämnat den mesta julen bakom sig. Och andra ytterligare har aldrig firat traditionell jul förut heller. Och så alla andra ”religioner”…. Men det där med ”God Jul”-hälsning känns alltmer påtvingat. Ett gammalt sken av att allt är som förut – fastän inget är som förut. En utsliten mask.

CIMG9252

CIMG9272

CIMG9270a

CIMG9254

Inga klor – men lite suckande blev det idag … nu får det bli ett par -tre Alladinbitar i alla fall

Och en katt eller fler hjälper också

smile

kattgudinnakärleksfullt möte

banbi hare

Som en annan ljusarbetare beskriver vissa dagar – att man måste växla ner, för att kunna komma igen och öka uppåtstigningen. Och jag säger att alla gamla liv och gamla motstånd – skall omvandlas  och bli till nytt bränsle.

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

