Januari 3 2013 – ingenting står stilla

Första inlägget här i (lilla ) bloggen i den första gryningen av Den Gyllene Tidsåldern. Och vad  säger man om denna dagen … lite snö igen – tacksam att det blir lite vitt igen. Väldiga energiflöden väller in -ner – och katterna vet inte riktigt var de skall göra med dom. Missan har det värst – eller bäst? – livet pockar på så det blir lögn att va stilla.  Och kanelstänger (juldekoration) är otroligt bra att trixa runt med. De låter o de rullar och man kan knorkla till alla mattor när man gömmer dom … såå kul.  Och om matte skrattar åt det hela – då blir det extra fart.

CIMG9295

CIMG9292

Flera bilder på min hyacintskog o Mimmi sover vid elementet – som vanligt.

CIMG9298

Och mitt nygamla bord är nu vitmålat – så den gamla damen har släppt det och det är nu mitt. Tack för det – jag bara äälskar detta bord – blev förälskad genast när jag såg det i antik/loppishuset.

CIMG9311

CIMG9309Och den första sådden i den Gyllene Tidsåldern är gjord – vetegräs. För övrigt är det bara basbestyr – i väntan på mig Själv o Världen.

Och i Nuet råder en starkt vibrerande stillhet

Sätter in den här videon som upplyftande stöd – mitt i paradoxen att allt står stilla samtidigt som ingenting står stilla och  en Ny Värld ligger framför oss – och vi skall skapa den. Då får man ta sig tid att lyssna på vad man verkligen vill göra med den… … och ingen sitter någonsin ”fast”…

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

