Februari 12 – mer o mer öppna hjärtan – världsbanker o lite till

Som fortsättning på gårdagens tankar om påven, så påminde min Ande mig kl 4 i nättres (gotländska – svenskan har inget lika bra ord) – om sambandet mellan påvens avgång (han, tidigare påvar och Vatikanstaten är ju väl insyltade i världsekonomin , med bl a tvättade pengar och har/har haft stor makt) och en tidigare nyhetsartikel om att Världsbankerna har stängts av (svårt att veta den verkliga sanningshalten här), men som sagt min Ande brukar inte ha fel. Bifogar här

http://guardianlv.com/2013/01/in-the-money-federal-reserve-world-banks-foreclosed-on/

Därtill gårdagens många klarspråkande manliga auktoriteter – t o m på SVT! som talade klart om påvens svarta sida och på nätet o andra media , om många av etablisemangets ljusskygga o korrupta saker. Som om meddelandeförbudet upphört!. Att rädslan för repressalier var borta … man kan ju verkligen hoppas. Makten kläs av undan för undan – och allt fler talar nu högt om våra politikers enda intresse av att sko sig själva.

För egen del blev det inget bullbak i kväll heller – man måste vänta in den verkliga motivationen. Men dagen innehöll en jättegod bakelse från Coop. Tänk att man så fort vänjer sig vid nya affärer – jag som tyckte det var så totalt onödigt att bygga flera här i samhället…. men man plockar en bakelse där – en skyffel där osv…. Och det ÄR ju viktigt att försonas med just Nuet – annars blir man aldrig  nöjd.

CIMG9504

CIMG9502

CIMG9511 CIMG9508

Mina katter under åren – 25 år och 7 st (5 flickor, 2 pojkar) + en fin kille som bara övervintrade och sen vandrade vidare när det blev sommar. Förutom två små barnkullar som sen fick nya hem. Men alla har varit otroligt olika till sitt kynne. Det är härligt med så tydliga personligheter. Förstås så speglar de olika katterna delar av mitt inre – så är det med allting. Så jag har t ex inte längre några moderliga katter – ingen som offrar sig själv så att säga. Min Frida som blev 16 år var väldigt moderlig – också mot sin syster, som inte var det ett dugg. syster Maja blev 19 år.

I min egen ”lilla” Värld nu, så är mina 2 katter inte alls några såta vänner, men  runt om i Världen så verkar det funka allt mer. Speglar förstås ”mina inre katter” …. så det skall väl lösa upp sig.
Men visst är det en helt ny Värld – när alla slags djur verkar kunna bli så kära vänner. De nya energierna gör så att det blivit möjligt. .

Inga gränser längre – mer o mer öppna hjärtan …

amazing

räv o kattSå mycket kärlek …

gosigt❤ = ett hjärta på Facebook

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

