Februari 23 – lessen och trött på …

Just nu verkar det existera en våg av kollektiv fylla. Jag hör andra vägvisare vittna om samma sak. Så många försöker fly de kraftfulla energierna genom att supa. Det är inte lätt för oss som går före och har renat oss och är fullt Närvarande, att vara omgiven av denna kollektiva fylla. I min port kan jag höra hur ”vuxna” t o m skryter med hur fulla de är. Dock är det ju utveckling att faktiskt väldigt många säger blankt nej till detta med melodifestival – fast många måste ännu ersätta det beroendet med alkohol.

Skulle bara vilja skriva om rena fina saker, men atmosfären är alldeles för kaotisk. Och själv är jag uppriktigt förbannad på all denna ansvarslöshet! Kan bara hoppas att det löses upp inom mig, så att jag snart kan uppleva en vänligare, respektfullare och ansvarsfullare omgivning. Vuxna människor helt enkelt. Den gamla världen är så totalt bizarr, ful  och smutsig på många vis.

När människor runt en ger upp sitt eget ansvar – är det väldigt otrevligt! De går inte att lita på. Att veta att t ex många av grannarna går in i dimman och ansvarslösheten på helgen – det känns avgjort destruktivt. Och atmosfären blir självklart oren och kaotisk.

Please

please

CIMG9537CIMG9534Oskulden inom mig gråter – vaffö gör ni på detta viset … det inre barnet känner sig inte säkert … — precis så som alla yttre barn också känner inför fulla vuxna.

cutest-cat-face

förvånad

Raphael – healingängeln behövs

Raphael the healerOch Michael som beskyddare

Michael

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

