Februari 28 – inte lätt …

Denna dagen – ja vad skall man säga … har fått ”jobba” ordentligt med att fokusera på känslan i Nuet – i stället för att ryckas med i rädslan och ”hopplösheten” i det gamla systemet. Börjar känna det enda tydliga att – Vägen ut – är verkligen Vägen In. Att komma ifrån tankesnörpandet – tänker man det ena – så inbjuder man mer och mer av samma sak och till slut blir det nästan till panik. Men om jag kan stanna och vara i känslan – acceptera att det känns hemskt – då rädslan som jag trodde jag var klar med, hade nåt lager kvar. Hör att andra ”ljusarbetare” just nu känner likadant. Och det gör väl också troligen många andra. Systemet driver nu på allt aggressivare. Men man kan se det som – att det är Ljuset o Kärleken som ligger bakom och vill göra rent från alla rädslor. Då kan jag samtidigt känna tacksamhet för att något som legat kvar drivs fram för att befria. I rädslan ligger också det där med att det är så totalt okänt – det där som ligger framför.

Det handlar om en sorts alkemi – att hålla alla motstridiga känslor i schack och med känslan att det också för med sig något gott. Att låta alltihop smälta samman och bara känna.

Försöker kapa de flesta trådarna till det gamla Spelet – men inser också att t ex väldigt många av Facebookvännerna är och har varit fokuserade på allt absurt i Sverige o Världen – så jag blir tvungen att koppla bort deras nyhetsflöden …  ja suck …

CIMG9549Solfångare – som luktar vår – så var det dock inte idag … men igår kunde jag sitta i Solen en timme – fantastiskt!

CIMG9539 (2)

CIMG9544CIMG9547Underbara ögon … ömhet – kärlek

blåöga 2Jag är så tacksam för att jag har mina katter – mina egna och alla dessa andra runt i Världen

Så söta – så mjukt … vilken kärlek – vilken närhet och tillit …

katt o kycklingar

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

