Mars 21 – strålande Sol och fullt liv inom

Strålande sol där ute och om man bara sitter inne så är det ju underbart … men minusgrader är det hela dagarna och blåst …  men i Israel kallar man det för weird weather, när de lite ovanligt tidigt har 38 grader varmt. Det tycker jag är att gnälla i onödan – tänk att få gå ut i full värme – gärna i skuggan förstås – men inte skulle jag va missnöjd inte. Fast de har ju haft gräshoppssvärmar … jaja.

Trots vintern därute, så är alla pelargonier i full gång – precis som alla andra vårar. Den här lilla är först ut att börja blomma. Och i mörkret har som vanligt hängbegonian skjutit ut sina rosa skott och längtar ut efter det större livet. Självklart måste hon få komma ner i jorden och ut i ljuset… Dahliorna får sova lite till – även om de kanske skjutit skott. De blir så stora inne och jag vet ju inte NÄR det blir vår/sommar …. Men det inre växtriket har fullt hopp. Fröplantorna tvivlar inte – det är bara jag som undrar lite vad det skall bli av vädret i år …

CIMG9626

Och Universum har blivit så pass vänligt så jag kan köpa tulpaner 10-20 kr billigare än andra år … vi måste upptäcka vänligheterna där dom dyker upp.

CIMG9611CIMG9617

CIMG9619

CIMG9623Nya vänskaper och gränserna löses upp – vi är alla EN.

puss (2)Jag tycker om dig …

jag gillar digSjälv avslutar jag gärna dagen med att titta på den här damen – Mrs Buckej/Bouqet/Bucket

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

