Maj 16 – att bli synlig

Mitt och andras liv o hela samhället blir nu allt mer o mer transparant – ett fint ord för genomskinligt genomlyst synligt. Hos mig blir det då bl a till att tala klarspråk med vissa respektlösa grannar och – de flesta av mina buskar som skyddat mig från mycket insyn om somrarna, har nästan helt dött bort under vintern. Så nu syns hela Jag. Men jag har ju fått rensa bort det gamla o fixa till o plantera lite nytt här o där och konstigt nog så vänjer jag mig snabbt vid att vara ”synlig”. Såsom i det inre så ock i det yttre. Men tänk vad Universum är finurligt som tar bort buskarna så jag blir tvungen att synas o se ut… Det är inte bara makthavare som skall genomlysas – utan också alla vi andra. Alla gränser – murar – skydd – skal – löses upp.

Och katterna är jätteglada när jag rör mig överallt – de blir mera trygga när matte syns … och är gärna med i st f att smyga undan.

Och en omgång Nässelsoppa igen – såå gott …

CIMG9886

CIMG9903 (2)

CIMG9904 (2)CIMG9902

Så här utslagen är jag ibland, men idag har jag jobbat som katten i min lilla ”trädgård” utan att bli exhausted – bara lite försvagad i ryggen.
Men katterna o jag har också gosat i gräset – såå skönt att sitta o ligga i gräset – i solen – och katterna som vill kela …

Den här vännen har nog varit ute hela natten eller så är det alla höga energier som strömmar ner över oss – man kan verkligen bli helt utslagen av det …

exhaustedI trygghet hos varann

gosSötnos

sötsöt********************* Vill också påminna om min andra blogg – länk till höger
🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

