Maj 19 – Stängt mellan Hägg och Syren

En ovanligt mulen Pingst – men det gick ju bra det med. Tänk att de tagit bort just Annandag Pingst – nu den här tiden när människor verkligen borde få vara lediga o njuta av försommarens otroligt vackra flor. Men det är ju de förslavades egen skapelse – de som ännu inte vågat lyssna på sig själva i st f slavdrivarna. Vi som befriat oss kan ju göra som vi vill.

Men vår- o försommartiden kan nästan bli aningen stressig även för oss fria som älskar Naturen. Det är ju så många blommor som man skulle vilja se därute – allt kommer på en gång o gullvivor o äppelblom o körsbärsblom o snart liljekonvaljer – så har jag så mycket kärt som blommar i rabatterna – det blir mycken skönhet på en gång som skall njutas …. och luktar gott gör det – I år verkar det bli lite flera dagar mellan Hägg o Syren. Ibland har de kommit nästan samtidigt. Tänk vad man kunde njuta förr – ”Stängt mellan Hägg och Syren” – klokheten o visheten var mera närvarande då. Klart att det mesta borde vara Stängt mellan Hägg och Syren!

CIMG9920 (2)En ljuv tid är det just nu – trots all absurditet i Världen – och trots alla transformationsprövningar.

CIMG9934

CIMG9940Min lilla hörna som nu inte längre har någon  grön mjuk buskvägg bakom – inget insynsskydd – då buskarna dött under vintern … men allt har ju sin mening … och det var bara att tänka nytt o skapa det bästa möjliga … Har ju nu fått en till synes större ”trädgård” fast helt genomskinlig för omvärlden. Så det är lika bra att fortsätta den trenden o också sätta dit mera sollampor – så får den lysa både dag o natt…. Jag tror det är det min Ande vill.

CIMG9937En söt Solkatt – nästan som min svarta Mimmi som plötsligt visade sig vara en enormt skicklig klätterkatt – hon bara rusade högt upp i flera trädtoppar o tog sig lätt ner igen. Så nu vet jag att jag har 2 klätterkatter. Frimodigt som katten.

solkatt

Hjärtemjukt …

två 1

🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

