Juni 23 – att bli vän med sig själv

Fastän mina rabatter ännu lyser mestadels grönt med väntande knopputbristning, så finns det ändå ett överflöd av skönhet om man tittar lite närmare.

Midsommarn avklarad med djup inre rening integrering och transformation. Att hitta sig själv mitt i allt detta kollektiva gammelvärldsfrosseri – en konst – men det går. Att bli verklig vän med sig själv är den absolut största utmaningen – för mig och alla andra på Planeten. En mix av att sätta gränser – vara totalt sann i varje stund – lyssna på och ta ansvar för sig själv bl a.

Sol – skugga – grönt och blommor – en otroligt harmonisk maximal skönhet

CIMG0275 (3)

CIMG0275

CIMG0278Och när penséerna ger upp ute – ger de förlängd skönhet inne.

CIMG0280Fastän nån ihärdig inkräktarlarv vartenda år ännu förstör flertalet av Aklejorna, så blir det alltid några skönheter som överlever. Tacksam för dom. Men till slut skall ju alla yttre parasiter inte längre skapas – när mitt och kollektivets parasittankar och energier är omvandlade. Såsom i det inre så ock i det yttre. (Inte kul dock att se t ex häggarna totalinvaderade). Men till slut skall det vara rent – rent och friskt LIV.

CIMG9699Den här Dahlian är helt underbar – precis som tidigare år …

CIMG9708

Har en förmåga att dra till mig katter och nu är det en till liten söt kelsugen som verkar ha bestämt att hon bor hos mig … vet inte riktigt hur jag skall klippa av min dragningskraft – men jag är ju nästan alltid närvarande, fönstret öppet – alltid mat framme och oftast Mozart el Vivaldi svagt spelande och så alla blommor o buskar och fågelbad med vatten … .. inte lätt för en katt att motstå antagligen. Men jag har ju redan två som smickrat sig in på samma vis … och ibland hjälper dom mig att schasa bort den här senaste – men lika ofta låter dom henne bara vara. Jag hade hoppats på lite hjälp från dom, för jag har svårt att schasa bort någon som är så mjuk i sättet…

Den här lilla har sin synliga personlighet – lite unik …

attentionDen här har det skönt

sovaVärlden är full av underbara Katter 😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

