Juni 25 – självansvar och pioner

Medan månadens brödbak jäser – tänker jag till lite och sammanfattar livet. Vilket är detsamma som att jag inte vet just ett dugg. Energierna pushar på som bara den och ett väldans liv är det på människor runt om, så det blir inte lätt att hitta sin egen puls. Div. rädslor, ilska och suckande skall genomlevas och kännas – inte analyseras. Blommor skall vattnas, grannars rök skall toalettsprayas – polsk riksdag skall hållas borta med Mozart … och VAD blir mitt nästa ev steg … Mitt i ett surrande kaos – men omgiven av skönhet och katter – men att sitta ner o bara vara är nästan omöjligt. Längtar till ett boende där jag bara har mina egna energier att tampas med. Men allt oftare är jag riktigt duktig på självansvar och känner att i ilskan på grannars oväsen ligger samtidigt ilskan på mig själv, för att jag inte ännu är kapabel att göra si eller så. Jodå – jag tar mitt ansvar – samtidigt som jag sprayar. Såå mycket energier att balansera …

Har så mycket vackert omkring mig nu, så det blir svårt att välja … från maffiga pioner (inhandlade) till små enkla vackra fina.

CIMG9731

CIMG9746

CIMG9755

CIMG9758 (2)

CIMG9761

CIMG9757

CIMG9740

Den söta ”bånsen” slog en lov förbi här och jamade och hälsade – men mina fröknar bemödade inte resa på sig – för varmt och skönt antagligen. (har inte snö här just nu).

CIMG9412Söt mjukis – lite undrande …

sweet oneOch här är det kramkalas – vill helst liksom gå in i varandra – känner så själv när jag kramar nån av mina två – att jag skulle vilja ha dom inom mig – och så skall väl känslan bli till slut – att jag skall ha dom inom mig och inte vara beroende av dom längre. Att jag och dom skall bli självständiga … för ännu har jag väldigt svårt att lämna dom för någon längre stund.

kramkalas🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

