Juni 28 – hålla gyrot medan huset är i ständig förvandling

Ja man kan bara inrätta sig efter  att – detta är en mycket speciell tid och inget är som förut och man vet inget om vad dagen skall ge eller morgondagen eller framtiden. Bara Nuet gäller. När man till största delen lämnat den gamla världen – har man inget att varken luta sig mot eller något yttre golv att stanna på. Symboliskt renoveras o städas nu flera lägenheter och det skall bytas hyresgäster och det har bytts hej vilt den senaste tiden. Bara jag och en till bottenvåningsfamilj som funnits här länge och håller ställningarna.  Och det är bara att inse att allt detta speglar mitt inre – allt är i ständig förvandling – uppåt i spiral … kan undra lite hur huset kommer att gestaltas den dag jag flyttar …

Den här lilla gästen hälsade på igår – en sån varelse måste verkligen leva i Nuet – 1 dag av liv på Planeten – och den väljer att bara vara och sitta helt stilla – länge …  så mycken gudomlig ingenjörskonst för 1 dags liv … förunderligt…

CIMG9792Ännu mycket grönt och i knopp på min frukostsida men den är fin iaf – förutom ljud- och luftmässigt … en ständig testning o prövning när rökning måste sprayas o arabmusik måste nedtonas … (faktiskt ett artigt ”javisst – absolut” som svar)! Kors i taket. Men jag lär mig och befriar mig lite i taget – dag för dag – min Ande tröstar mig med att det går att finna friheten även här i min lägenhet och bland högljudda grannar – så jag får väl vänta ut det hela.

Och när jag läser om andras rofyllda balkonger och utegårdar i stan eller på landet, blir jag först sorgsen – varför jag inte får ha harmoni runt mig – men sen känner jag att deras liv och ordval verkar ganska jolmiga och sovande – faktiskt. Ingen riktig fräschhet – bara gammeldags.

CIMG9793Min fina Strandiris – blev iaf 1 blomma första året

CIMG9821

Fånga drömmar ja – mitt inre nattliv kryllar av happenings – men kommer just nu inte ihåg något … jo en kärleksfull inre man var med litet grann …

CIMG9817Missan i full fart – och med sitt inre Ljus väl synligt genom kameran

Missan CIMG9804Den här vännen är nog inte lessen utan bara putsar sig – go …

hmhiEn sån ömhet …

oj (3)🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

