Juli 8 – hämta upp kraften som stödjer mina drömmar

 Har så mycket blommor just nu – och denna min lilla kompakta lägenhetsträdgård är förstås en direkt spegling på just mitt inre. Alla dessa facetter av mänskligheten som finns inom mig, blir till min multiträdgård. Här finns ingen plats för att göra sig till eller behaga för att det skall passa in eller se tjusigt ut på avstånd, utan är en skapelse utifrån min egen vilja och glädje.

Och jag har iaf en massa sallad och tomaterna är på väg – hoppas jag. Dock saknar jag en massa plats för alla mina drömmar och plats för en massa grönsaker, bär och frukt – men det kommer när det kommer.

Och självklart finns det en högre mening med att jag ännu bor just så här kompakt och med alla möjliga varianter av grannar så nära inpå – så att allt det jag har inom mig kan försonas – och inte får någon chans att smita undan och sova i någon undanskymd yttre idyll. Och grannskapet är i högsta grad fullt med energi – ljudande energi – massor med ungdomligt adrenalin – svenskt och utländskt. Och får väl inse att det speglar mig själv och att jag bl a skall väcka min s k ungdomliga kraft fullt ut och använda den till att stödja mina drömmar. — Alltid såsom i det yttre så ock i det inre.

CIMG0028

CIMG0045CIMG0037

CIMG0050Och det börjar elda på i rabatten

CIMG0034

CIMG0052Men också lite renande kraftfullt blått (men den riktiga lysande blå färgen vill inte komma med på bild – kanske symboliskt att den fulla kraften ännu inte riktigt kommit fram …).

CIMG0048

CIMG0003

CIMG0056Och katterna runt om blir allt fler – ett kärleksfullt tecken på allt större frihetsenergier – i st f kuvade hundenergier. Och har dom hund, så finns det nu allt oftare också en katt i hemmet – det är tecken på utveckling.

En liten som undrar nåt …

liten (6)Puss

puss (4)😛

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

