Juli 31 – ja vad skall man säga …

Dagens energier är otroligt komplexa – frid och insikter samtidigt som enormt vibrerande pulserande Livsenergier – maxat och mixat.  En stilla mitt – medan det pulserar runt… Och t o m fläktarna har stannat – så att grannarna kommer mycket nära – ingen skyddande fläktmur. Men det verkar som om även de håller andan … (medan de röker). Har nog inte så mycket att säga just idag – mest behov av att vara med mig själv – men blommorna svämmar över fortfarande.

Fast kände när jag handlade inne i samhället idag – att det enorma sortimentet i den stora mataffären är otroligt splittrande och irriterande. Man får leta länge för att hitta det allra enklaste. Det har ju blivit till en ren fanatism detta med alla mejerivaror och annat med alla dessa smaker, fetthalter, storlekar och olika fabrikat. Precis allt måste smaksättas idag. Den rena smaken är helt bortdribblad. Människor tvingas in i allt mer stress – valfrihet till max ger inte större välmående och livskvalité. Det går ju inte riktigt att njuta längre, med allt detta mish-mash-överflöd. Att t ex ha för många olika smaker på tallriken förstör den riktiga njutningen – ingenting får sin fulla uppskatttning. Ja jag måste själv börja sovra – mitt kylskåp dignar ofta av olika saker och det blir till en stress – ”jag borde äta upp det, men jag vill ha det…” osv. Ja så är det när man bor i ett samhälle som numera dignar av olika mataffärer och annat. En lanthandel skulle nog passa mig bättre – även om den troligen är mycket dyrare … men absolut mindre stressande.

En Daglilja – medan tomaterna sakta mognar på överallt bland mina träd och buskar

CIMG0411

CIMG0419Luktar gott

CIMG0423Zinnian bara expanderar

CIMG0422Regnet kom lagom till eftermiddagspausen – så det kändes helt rätt att tända ljus.

CIMG0436Den här sötnosen ser så härlig ut – stora ”bånsar” är ju lika söta som små kattungar – man vill ju bara pussa dom

sötmosÖmhet

mammasöt😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

