Augusti 3 – doftar på en högre frekvensnivå

Ja denna dag som skulle bli årets varmaste gick ju faktiskt rätt skönt fram. Fast unga grannparet bråkade lite med varann, men det gör mig absolut ingenting -för då försöker de iaf lösa något dilemma – i st f att bedöva sig med något. Och i samhället har sirenerna tjutit 4 gånger idag … – allt bortom MIN verklighet. Sägs samtidigt från kosmiskt håll att det skall bli mera kaos den närmaste tiden. Det gäller att behålla sitt eget fokus då.

Skönt är att hitta sin rensa-slänga-släpptaget-muskel. Aktiverade en sån redan kl 7 igår morse – ut med staffli, färger och en massa som inte längre är mitt sanna Jag. En massa saker som för mig tillhörde Den gamla Världen. En mängd ”kan vara bra att ha”-tankar fick fara och flyga. Jag menar man kan ju bl a minska ner till ett minimum av det och det – det kommer ju alltid nya såna … Och saker som man ALDRIG använder – hur fina dom än är – vad katten skall man ha dom till! Blir bara till själsligt bagage.

Iskallt badvatten igår – får nog bli det enda badförsöket för mig i år. Inget måste precis längre – det där med att bada oavsett temperatur… Och att vara vid havet samtidigt med jättemycket folk, ger ju knappast någon lisa för själen. Allting förändras – vanor beteenden ritualer – de flesta gamla njutningar har omvandlats och ger inget speciellt längre. Men att gräset är grönt – blommorna blommar och katterna är gosiga – och ett par fjärilar fladdrade och nån humla – det är livskvalité.

Och nu tjuter sirenerna för 5:e gången idag …

 Zinnia CIMG9702

Min inre och yttre trädgård – med många olika personligheter
Insåg att – min Doftranka inomhus, som har 2 klasar blommande på olika utvecklingsnivåer – att den nyaste doftar på en högre nivå – frekvensmässigt – ljusare lättare – medan den lite äldre börjar dala i frekvens. Och att alla olika blomdofter m fl doftar på olika frekvenser. Därför tillför vissa blommor en högre form av kärleksenergier – t ex rosor, liljor, luktärter och liknande. Medan andra är mera jordbundna – älskade – men lyfter inte upp på samma sätt.

CIMG9697

CIMG0428

CIMG9700

CIMG0433 (4)Den här filuren gillar att leva – i Nuet kan man göra precis vad som helst

dansjaktOch vissa är totalt milda i ögonen – ALLA har sin egen personlighet

mild🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

