Augusti 11 – att ha sina fönster öppna

Att kunna skörda även när man bor i lägenhet är ju en gåva faktiskt – så idag blev det ett lass med svarta vinbär som blev till kräm – blandat med lite äpple och päron för att inte bli så stark. Och en del blev fryst. Ett tidigare lass blev till sylt – fint att ha till vinterns pannkakor.

Att jag dessutom tog en sväng till skogen och fick hem lite blåbär och hallon – ja vilken rikedom – vilket överflöd just nu av allehanda bär och frukter. Kruxet är väl bara att jag inte har så mycken magplats numera – är nästan aldrig hungrig och portionerna måste vara små. Det ingår i utvecklingen – att vi behöver allt mindre jordisk mat och istället lever vi allt mer på Ljuset inifrån.

För övrigt – ja en iakttagare av den stora Teatern – inget att bry sig i – annat än som lite förströelse. Har fokus på att hålla mitt eget fokus – så att inte grannarna kan stjäla det … Men det känns skönt att jag – för det mesta – kan ha mina fönster öppna (dock inte på natten för då är det ofta ett tjatter utanför). Men jag kan stänga åt ett håll och i stället öppna åt ett annat – bra att åtminstone bo åt två väderstreck Också grannarna har sina fönster öppna och rent symboliskt så är det ju bra – fast prövande. Det känns som om alla grannar nu är medvetna om varandra – ingen är riktigt anonym längre.

Sol- och skugg-spelet är alltid vackert

CIMG9714Gladiolusen är en tacksam liten lök så här på sensommaren.

CIMG9759 (2)I morgonljuset …

CIMG9723

Mitt i Solen – genom skuggan – ser man Ljuset – och skönheten …

CIMG9766

Jag känner mig nu alltmer förenad med den kollektiva kattsjälen – kan känna att vi är ETT – när jag gosar med mina två – att jag har den ömma  kattkänslan inne i hjärtat. Förut var det som något som kändes lite tomt varje gång jag slutade kela med dom. Men nu finns känslan kvar i hjärtat. För det handlar ju om att hitta precis ALLT man söker och saknar  – inne i sitt eget hjärta. Vilka Gudomliga kanaler till Hjärtat kattsjälarna är !!! 🙂

Den här lilla filuren är ju underbart söt

vilaOch två gosisar

åh🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

