Augusti 16 – in och ut och på med Mozart

Ja det är ett väldans jobb att följa Flödet just nu – ständig flexibilitet – ut och in – tystnad och stängda dörrar – öppet och på med Mozart. Jag och många andra är ytterst känsliga för det gamla hänsynslösa Spelets alla uttryck just nu. Förstår att min inre man (min handlingskraft) ännu är djupt sårad av alla initieringar av lidande. Som ständigt fått mig/honom att frivilligt ta på sig lidande för att hjälpa mänskligheten. Inre bilder av min man/jag som av gammal vana sätter sig i nån slags skruvstäd för att vevas runt och låta huden bli alldeles sårig … – utan att reflektera att det gör ont. Därmed gör det mesta som attackerar mitt känslofält ännu ont – alla oljud – intrång. Och de unga i grannskapet verkar väldigt stressade och upptrissade – desperata med all sina – ”vad skall jag göra av mitt liv … eller inte”. Mycket hysteriska skratt och mycket rökande och prat prat prat….

Till det kommer mycket högre information om hur vi snart skall vara igenom födslotunneln och inte längre fatta varför vi upplevde det och det som något problem … – ja nog längtar man. Man får bara ge upp tanken och begäret att det måste vara harmoniskt redan nu – och bara lyfta sig själv så gott det går i varje stund – till någon lättsammare tanke. Hoppet börjar iaf växa allt mer. Insikten om att det helt enkelt öppnas upp för en totalt överflödande Värld. Nattens inre plötsliga överflöd av kläder och ”bra saker” som bara östes över mig och andra blev till – äsch inte behöver jag mera av det. När vi har tillgång till ”hur mycket som helst” försvinner begäret och längtan efter mera av liknande. Till slut skall det också överflöda av kärleksfulla vänliga människor runt omkring oss. Det börjar dyka upp några enstaka i mitt eget liv, som gör att jag inser – att de finns!

Frånvaron av getingar i år är också ett gott tecken – getingarna för mig symboliserade alla mina skuldtankar. Däremot gjorde myggorna en drive förut mot mig. Allt har en högre mening – insekter – sniglar – you name it.

Tomaterna mognar på i buskarna

CIMG9771

CIMG9777

CIMG9775Och mycket ute i min trädgård blir som vanligt mot hösten allt mera vildvuxet – så då är det tid att rensa bort en del och somligt får få till inomhusglädje i stället.

CIMG9781Åh nej – försök inte …

oh noPuss

puss
* För den som inte har upptäckt det – besök gärna min andra blogg – länk till höger
😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

