Augusti 22 – nära och oändligt stort

Det förvånar mig ännu att – förutom alla ”ljusarbetare” och vägvisare – att så få verkar ha någon längtan efter verklig befrielse – efter sitt Sanna Jag – och är beredda att jobba för det. De flesta verkar ännu fullt upptagna med att skylla på andra … Själv har jag levt med denna längtan hela detta Liv. Längtan efter Kärleken – och sedan uppvaknandet för 25-30 år sedan – längtan efter den äkta inre Kärleken och Friheten. Den har drivit mig framåt inåt nedåt uppåt hela tiden. En brinnande längtan efter befrielsen och mitt Sanna Jag. Utan denna längtan finns det ju ingen drivkraft att söka Sanningen … Och man driver ju som ett skepp hit och dit utan någon kursriktning – även om alla hela tiden utvecklas, så finner jag det ändock märkligt…

Som mitt Högre jag säger Längtan är bästa stjärna! – det som leder oss att alltid expandera i Kärlek och insikter – mot högre medvetande. Så även om längtan på ett vis kan vara  jobbigt så leder den hela tiden till mera Kärlek och expansion.
Lägger in en bild från dagens Fb som är så vacker – som får mig att känna mitt oändliga multidimensionella Jag – att vi är delar av ett oändligt system och att allt är möjligt. För den som ännu är fast i 3-D jordelivet kan Universum kännas lite främmande och kallt – men när man vaknat och expanderat så kan man känna den enorma Kärleken i och bakom allt detta.
– Astronomy Picture of the Day 2013 August 22 – IC 5067 in the Pelican Nebula

Astronomy Picture of the Day

Undrar bara hur lång tid det skall gå för att människor skall inse att de är andliga varelser – Själar som har tagit på sig en kostym i form av en kropp för att uppleva livet på planeten Jorden… Att alla har ett Högre Jag som alla tankar känslor och impulser utgår från. Ett Högre Jag som drar i alla trådar. Att det är hos detta Högre Jag man skall söka alla lösningar i livet. Den/Det som innehar all makt för och över just det egna Självet.  Att det inte finns några verkliga yttre makthavare. Att ingen är varken maktlös eller något offer! Att det inte är yttre grejer som styr något i vår Värld. Att vi alla egentligen är fria och en massa annat.

Men det är ju inte mitt problem – jag bara undrar till lite …

CIMG9802

Tomater är så vackra när de ännu är kvar hos sin Moder

CIMG9812Stockros

CIMG9824Här är min senaste video — Genom skönheten  får vi kontakt med det vackraste inom oss – med Den som tänkt ut det hela

Den här är så söt så han/hon får vara med igen

vila

Söt mamma

mamma (2)Ja det blev lite olika delar av allt det som vi kallar Skapelsen …
🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

