Oktober 4 – Ängeln inom mig letar fortfarande efter mera att rensa ..

Jag börjar nu helt förstå mekanismen i alla de utrensningar som sker av det gamla slavprogrammet. T ex i förrgår natt for en massa gammalt skräp, gamla beteenden och händelser igenom – och efteråt såg jag mig själv som Högre Ljusvarelse försöka sparka mig fram och tillbaka på sparkcykel (barnet i mig) på en sandstrand (symbol för det godare livet) – och insåg att allt skräpet var borta från stranden – men Ängeln inom mig letade ännu efter det för att göra rent. (Samtidigt – att sparkcykla på en sandstrand …. (försöker väl vara modern som jag ser grannbarnen i villorna utanför).

Igår var det verkligen kallt i lägenheten igen (alltid värst vår o höst – så cyniskt besparande) och jag frös konstant och den gamla hopplösheten och maktlösheten var där och jag tog mig igenom dagen på olika sätt. Och jag bad om vägledning och tröst – varför igen – och måste jag säga ifrån igen …..? På natten for förstås en massa gammalt igenom igen – och olika meddelande från mitt Högre Jag. Och nu börjar dom bli av typ – ”Ja så var plötsligt kallkotten där igen …- eller att min bilmotor skramlar (tecken på allvarligt fel), när det i st verkar vara avgasröret vä bak… och andra liknande meddelanden efter att ha undrat vad det var för nonsens, började jag inse – att det är hög tid att släppa taget om alla s k problem. De är ytterst tillfälliga och mycket mindre än jag gör dom till.

Och tandläkarn som äntligen fick titta runt i hela munnen (förut har han bara fått laga akuta grejer). Nu var det 3 tänder ”som han knappt visste om det gick att laga mer” – men jag kände ändå tillit till att det ordnar sig – och utan större problem fixade han alla tre och pengarna fanns där .

För mig tydliga tecken på att problemen både börjar ta slut och samtidigt

Att jag nu tagit kontrollen över alla rädslor – jag vet att jag kan hantera ALLT! Att Livet börjar gå på Plus!

Surrender – i full skala är det enda som gäller!

Och igår natt såg jag massor med gröna tomater – i varenda buske – på varenda gren – såg rikt ut – men jag har inget behov av så mycket tomater …

Men jag är nöjd och tacksam för alla de tomater jag har i år. Och plötsligt var frosten där, så nu blir det fönsterplockning.

CIMG0346

CIMG0345CIMG0343.

.

.

.

.

Sen hade jag detta himlafenomen – som jag skrev om i andra bloggen. Mina undringar och annat – se andra bloggen – länk uppe till höger

CIMG0336

CIMG0337CIMG0338CIMG0339.

Som sagt – en helt ny verklighet!

Den här Trädfamiljen fångade min uppmärksamhet – tyckte den var så vacker – och på natten såg jag att där mellan träden fanns en massa små riktiga hus med oranga ”tegel”tak – en liten by för småfolket! 🙂

CIMG0281Mjukt  – mjukt – allt mjukare blir Livet 🙂

sötingsoo🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

