Oktober 8 – trampa i ko-lort och Violetta Flamman

Ja nu har jag så mycket bilder igen så det känns som om det stockar sig i utloppet… ibland är det alldeles tomt, och så är det plötsligt överflöd igen. Men Naturen är så otroligt vacker och fotovänlig. Var ut på en härlig runda – och med avsikt att bl a välsigna Vattnet igen och det var så vackert. Tänk att ha picnic i oktober – i lä vid havet – och med plommonpaj med vaniljgrädde att njuta av! Och så verkligen älska att förena sig med Vattnets Ande och välsigna vattnet. Det blir både en upplösning och en expansion – man blir ETT med Alltet. Stort – stor lycka och Frid infann sig.

CIMG0379.

CIMG0393

På avstånd

CIMG0378

Visst är Naturen trollsk …

CIMG0401

CIMG0418Hade hoppats att få möta Höglandskossorna, men de syntes inte till – i stället hade jag nöjet att trampa i två färska högar från dom – gömda i det höga gräset där den här Brinnande busken lockade in mig för att fota … Jordning eller grundning kan man väl kalla det …

CIMG0419

CIMG0349Väl hemma kändes allt plötsligt konstigt – som i ett limbo – jag kunde bara tänka på Naturen, men den sköna känslan var inte där – människor och omvärld gav mig absolut inget. Och på natten – bland en massa annat – så såg jag plötsligt en bild från Naturen där jag varit – att några män slogs och jagade nån med träpåkar – och en otäck känsla tog över. Men förnuftet såg att nån hade vit keps som jag förknippade med förr i tiden – och jag kallade ner både Nåden och den Violetta Flamman över det hela – och mitt Högre Jag sa igen på det där ”nonsensspråket” – ”Ja nu var den där Saturen där”(inte naturen, utan Sat… ”Och så dog oskulden!”  Ja min totalt oskuldsfulla känsla för Naturen och Djuren försvann.

Sen tröstade Högre Jaget med att ”Stefan Sundström (han som sjunger och lever nära naturen) ofta trampar i koskit — och då släppte all den otäcka känslan

Det är mina Högre nedstigande aspekter som i sin oskuldsfullhet förfasas över vad som har ingått känslomässigt i livet på Jorden – och jordningen – förankringen sker nu snabbt och allt neutraliseras.

Här har jag iaf den Violetta Flamman med mig …

CIMG0404Njuter 🙂

skönt😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

