Oktober 21 – ALLT ÄR NYTT NU!

Påminner nu mig själv många gånger om dagen – om jag känner att jag fastnar i något tankespår som kör sitt gamla race ”om jag gör så – hur blir då resultatet” – alla gamla ”tänk om …” – osäkerheten i alla de egentligen pyttesmå besluten, om hur resultatet blir. I stället säger jag till mig själv ALLT ÄR NYTT NU! I precis alla inre spörsmål påminner jag mig om att Allt är nytt nu! Allt det där gamla gäller inte! Små orostankar – ALLT ÄR NYTT NU – Allt – Universum vill mig bara väl nu!

Så här bladrikt är det inte längre utanför mitt fönster – i stället kommer den uppvuxna Tuja?häcken fram där bakom och det är ju fint det med. Det finns fördel med att löven försvinner från träden – jag ser mera av himlen.

CIMG0446En och annan blomma finns det dock kvar därute att plocka eller titta på. Lejongapen  är verkligen en tacksam blomma och även dess släkting Lövkojan. Tål ganska mycket kyla och blöta. Men snart blir det dags för lingonris och tallris och sånt. Jag vill alltid ha några av mina vaser fyllda med något från Naturen.

Vaser har följt med mig hela mitt liv – Jag äälskar vaser! Fick många små vaser redan som barn i födelsedagspresent. Mina kamrater kände på sig redan då tydligen att det var ”min grej”. Har dock inte kvar gåvorna från den tiden, men köper ofta nya gamla söta vackra vaser. Förutom det femtontal vaser jag själv tillverkat i keramik … Symboliska kärl som alltid väntar på att fyllas utav Skönhet. Men jag kan ha tomma vaser nån dag emellanåt och bara njuta av vaserna och liksom spola rent från krav på blommor.

CIMG9736

CIMG9733Det blir alltmer klarlagt – insikten att vår kontakt med Moder Jord är en förutsättning för fortsatt Liv.

***** Se mer om det i min andra blogg  – länk uppe till höger

Söt liten – säger ifrån …

grrSyskonkärlek

oj så fint🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

