December 16 – På Gospeltåget är Hjärtat med

Åker fortfarande på Gospeltåget – så kärleksfulla energier i min Gospelspellista – så jag lyssnar nästan hela dagarna. Den samling sångare som är med där är ju så otroligt Närvarande och hängivna, så de utstrålar Kärlek hela tiden. Och texterna om The end of the road,  ser jag igenom och hänfaller inte åt något svårmod. Det är en ödmjuk hängiven man som samlar alla dessa otroliga sångbegåvningar och som har som motto att verkligen beröra andra människor – inte bara uppträda. Otroliga röster och sångglädje har de alla …

CIMG0033

Ljus Ljus varde Ljus – nu börjar grannarna vakna till liv och vissa verkar vilja överglänsa andra med ljushus – slingor och träd och annat. Jag föredrar dock lite måttligt med lyse – så man också kan se mörkret o natthimlen. Och blått ljus eller blinkande – är inte roligt …  Men det är väl positivt – antar jag – att allt fler öht bryr sig i att lysa upp – även bland hyreshusen.
Det finns nu ett överflöd på precis allting – ingen brist på materiella ting – prylar. Ett otroligt överflöd av prydnadssaker – så man känner sig fort mätt på utbudet. Saker skall ju ha en viss originalitet – inte dussinvaror – de skall ha tillverkats med någon slags hjärta bakom. Annars förblir de döda ting.

CIMG0039Och snabbt som katten går det – 3:e Advent avklarad

CIMG0045Den här intensiva mörka transformationstiden för med sig djupt innåtlyssnande-varande, så några yttre fotoexpeditioner blir det inte … men det finns ju så mycket vackert hela tiden ändå.

Så här gulligt var det först …

Fjuttan CIMG0044

Sen en rejäl kattattack. – ömsom slickande ömsom rejäla nafs i tomtepojken – så en sån där gullig krambild som man ser överallt – blev det inte … 😉 Men hon var så lydig och släppte snabbt.

CIMG0043Den här lilla fröken är ju ganska ny på Jorden, så det är mycket att upptäcka o pröva. 1 mus 1 brunråtta och en domherre! på 5 dar – in under min säng förstås.
Jag som inte sett domherrar på flera år – blev inte så glad att då få se en utan livsande, under sängen. Men även jag tränas nu för fullt – att inte uppröras av någonting. Liv eller död – so what … bara olika energistadier.

va fintSyskonpuss.

puss (6)

****** Läs gärna också min andra blogg GunillaSolara’s Blog – länk uppe till höger

🙂

Gospel

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

