December 22 – Julen är upplöst

Får bara konstatera att den Gamla Julens energier/känslor inte längre finns kvar på Jorden (möjligen i små utspridda fickor). Även om omvärlden ivrigt försöker påskina att ”allt är som förut”. Jag kan se de smått desperata försöken att försöka få till den gamla julkänslan – genom grannar som hänger ut 4-dubbla dörrdekorationer (uppå varann!) eller bamsestora julgranskulor. Ja faktiskt de flesta har hängt en eller flera dekorationer på sina dörrar. Och det är ju trevligt. Men jag känner de desperata försöken… Hos mig själv är det neutraliserat och jag kan antingen ha noll dekorationer eller mycket – i år blev det en hel del. Men de stannar nog inte så länge …

Julsånger säger inte mig något längre. Men lovsånger – Gospeln bortom Julen har substans.

Julen är upplöst – men upplyst.

Men jag tycker ännu det är roligt att skapa alla mina små parallella minivärldar. Barnet inom har stor ”fantasi” – vilket egentligen är förmågan att skapa det som man vill. Fantasi heter det bara i det gamla paradigmet. I det nya är allt verkligt (eller inte alls). Det handlar bara om vilka frekvenser man kan ta in och faktiskt uppleva allt som förut varit osynligt. Och lagen om attraktion – den enda som gäller – hur vi skapar vår värld, bryr sig inte om det kallas ”fantasi” eller ”vetenskapligt”. Energin följer tankarna o känslorna – vårt fokus, utan värdering. Stark fokusering blir till mera synlig Skapelse.

CIMG0061Nattens Drottning – 3:e knoppen – tack

CIMG0054Och vädret gör förstås sitt till – för att omvandla Julen

CIMG0071Men Ljus Ljus överallt – tänk om det inte hade varit mörkt – då hade Ljusen inte kunnat lysa så fint. Mörkret är välkommet.

CIMG0119

CIMG0123Det är vi själva som har fött och håller på att föda vårt inre Kristusbarn. Oskuldsfullheten – hjärtats oskuldsfullhet är den enda vägen till verklig lycka glädje och lätthet.

Totalt oskuldsfulla varelser – vägvisare

what

Nää – jag har inte gjort nåt …

oj trodde ingen såg mig

****** Läs gärna min andra blogg – länk uppe till höger
😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

