Januari 7 – gilla läget o plantera hyacinter

Jag märker att många ännu är inne i klagan o missmod över både väder o sakernas tillstånd. Jag är så glad att jag inte längre bryr mig – fast det som finns inom den närmaste omgivningen o vardagsnära kan ännu väcka lite irritation. Men jag kan snabbt släppa taget – hur tokiga beslut och brist på omtanke och helhetssyn som ännu finns. Det blir ju totalt meningslöst energislöseri att fästa sig vid. Det är ju absolut inget just jag kan göra nåt åt.

Men vädret tycker jag är ganska perfekt just nu – att kunna gå ut o plantera alla julhyacinter i en alldeles lös jord. Det tycker jag är fantastiskt. Men mörkt är det .. och det har väl sin speciella funktion. ”Gilla läget” är det enda som kan befria oss som renat o rensat bort det gamla slavprogrammet.

Hade inre program i ”nättres” om att jag nu kunde skaffa mig ett radhus – men det är absolut inte så jag vill bo. Acceptera och tycka om andra människor är en sak – men bo i frihet från andras energier – det vill jag. Jag har nu levt tätt bland andra mänskor i över 20 år – så nu kan jag det – har lärt mig av den erfarenheten och försonats med det mesta.

Alltmedan den som bara levt skyddat, för sig själv – ännu inte väckts upp i sitt medvetande och inte stötts o blötts genom mänsklighetens alla uttryck. Och alla som bott skyddat, har väldigt lätt för att tycka hur andra skall leva o vad andra bör tolerera osv. Men som sagt – de har heller inte fått möjligheten att ta sig ur slaveriet – sitt eget inre program.

Så allt som allt så har det varit en oerhörd välsignelse att ha blivit väckt av alla dessa grannar. 😉

Speglingarna mellan Himmel o Jord är nu verkligen samstämmiga. Himlen o Jorden är nu djupt förenade. Så som ovan  – så ock nedan – Såsom i det inre – så ock i det yttre.

CIMG0176Det här kan vara moln UFOn – de tar ofta den formen för att inte väcka rädsla – ännu.

CIMG0191

CIMG0170Kallt men vackert

CIMG0203De har satt dekorationsljus vid strandkanten … kan väl va ok – vi skall ju upptäcka magin runt oss, så då kan väl lite nya verkligheter vara ok – bara det blir vackert. Det är ju annars helt mörkt där …

CIMG0207CIMG0208

CIMG0181 (2)

CIMG0185

Lite värmande katter

nap😉 🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

