Januari 29 – bara det nya fungerar nu

Nästan en hel vecka har gått åt till att rensa datorn (både yttre o inre). Virus hade länge gnagt o ätit upp hela minnesutrymmet på hårddisken. Snacka om symboliskt – det gamla Spelet har verkligen varit ett förödande virus. Och Universum hjälper förstås till att tala om detta. Så reparatören skulle ta bort allt, men gjorde inte det … men tog bort mina nedladdade skaparverktyg och jag har fått ladda ner mycket på nytt igen – och med många hinder i vägen. Och letande på nätet efter programmen blev till att mera skräp plötsligt blev nerladdat… Satt en hel natt (nästan) och trodde nästan att en propp skulle gå i hjärnkontoret. Men jag överlevde och gav upp och sov o vilade allt mer, o ju mer jag vilade, desto lättare blev det när jag skulle försöka igen.

Högre källor hade ju varnat att – nu fungerar inget om vi försöker på gammalt vis – gamla o nya paradigmet kompromissar inte längre med varann, utan bara det nya fungerar – bara det nya får universums kraft, det som utgår från kontakten med hjärtat och omtanken om ”hela systemet”.

Men man blir ju allt oräddare inför datorvärlden – samtidigt som jag också insett att jag skulle kunna vara helt utan den – eller köpa en ny … spelar roll … Så det följde många gåvor med den erfarenheten.

CIMG0310.

CIMG0323.

CIMG0327Älskade Mimmi är just nu ett stort frågetecken – antingen transformeras hon helt eller så håller hon på att ge upp … Hon sover dygnet runt i klädkammaren – äter ibland – går ut och gör sitt – men är livrädd för den nya unga Fjuttan. Morrar så fort hon ser skymten av Fjuttan och springer och gömmer sig. Hon springer i full fart fram o tillbaka från sitt gömställe. Mimmi som förut var den tuffa mer anfallande tjejen… ? Kanske håller hon bl a på att programmera bort sitt beroende av mig – hon skulle ju jämt ligga i knäet så fort jag satte mig ner. Man blir lätt beroende av sådant beroende… Hon är stor tung och varm och var en bra värmekälla. 😉

CIMG0320Men katter såväl som mänskor omvandlas nu i snabb takt – gamla mönster upphör och det är bara att följa med …

Och Missan o Fjuttan verkar bli allt bättre vänner – båda vågar gå tätt förbi den andra och ibland nosar de på varann. Det bådar gott. De är ju av samma ras … kanske det påverkar… Unga Fjuttan övertrumfar Missan i klättring – upp i alla trän – ut på alla grenar – hur svaga de än är – högt upp. Ingen rädsla där inte. Hon tillhör nog en ny variant av katt (precis som nya mänskor) – där det inte finns någon gammeldags rädsla – där allt är möjligt.

En söt elegant catwalk

catwalkSå här gör den som helt följer flödet 🙂 – katter älskar verkligen datorer och vill hjälpa till – varmt o gott är det och nån matte eller husse finns ju nästan alltid där.

natti (2)😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

