Februari 1 – man kan ju inte va beroende

Begriper inte vad som hänt katten Mimmi … Hon verkar alldeles skräckslagen för både de andra katterna och för mig. Springer i full fart till o från gömstället. Fast om jag besöker henne i tillhållet klädkammaren får jag klappa henne lite grann. Det måste ha skett en total omkoppling i hennes medvetandeprogram.
Så nu har jag tre katter som inte har något verkligt behov av kel. Det är väl det nya programmet som skall gälla nu kan tänka. Att alla skall bli oberoende. Att vi skall leva fria jämsides med varann som goa vänner och de går sin utstakade plan o jag går min. De andra 2 nöjer sig med lite gnidande och laddande av energier – att bara vara i närheten.
Så nu får jag mata och släppa ut o in dygnet runt, utan att få nån speciell ”belöning”. Precis som fåglarna, som jag får titta på.

Ja man kan ju inte gå omkring o vara beroende av en katt – det håller ju inte om man skall bli en fri Själ. Jag vet ju hur svårt det varit att åka ifrån dom en längre stund – det har känts som om jag övergett dom. Sorgligt.

Men allt oftare sveper vågen av Guds oändliga mäktighet genom mig och jag känner den stora Tryggheten – att vila i denna Ocean av Kärlek som bara vill mitt bästa. Vissheten att denna Källa skapar hela Alltet – vartenda ögonblick – varenda partikel – varenda händelse – vartenda Universa. Den totala vissheten att inget kämpande längre behövs … dock måste emellanåt ännu känslodyk göras för att hämta upp lite resterande och tomhet råder ibland … men den inre Famnen blir allt större.

Skymning

CIMG0304Amaryllisen tittar ut

CIMG0309Vår magiska Skapelse

CIMG0293

CIMG0289 (3)Fjuttan vilar på sitt favoritställe

CIMG0328Såå ömsint …

såå🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

