Mars 11 – en ko krigar aldrig

Prick 15.000 klick på andra bloggen … alltid kul med uppnådda jämna tal …

Nattens rening blev till ett långt inlägg om slaveriet i den bloggen. Efter mycken healing av eremitkatten Mimmi – som nu två nätter i rad slickat mitt ansikte och lagt sin tass – med tidigare oftast utfällda vassa klor – rakt över min hals – och jag kunde slappna av i detta – – underbar healing … verkligen Surrender. Och vaknade av att ”min inre ko nu blivit fri från åtminstone sin ena gula plastbricka i örat”. Kon som visar surrender till det mesta som händer. En ko krigar aldrig .

Men gårdagen gick helt i råttjaktens o utmattningens tecken. Dagen börjar med insläpad – som vanligt – levande råtta, som självklart snabbt hittade in i klädkammaren/förrådet. Och katterna som ganska snabbt övergav leksaken där någonstans. Så jag fick börja tömma och rensa där  (o det var ju bra). Men råttan låg säker någonstans – jag lät henne vara och surrendrade – men gjorde små försök lite då o då. Det är ju inte kul att sen ha en död råtta luktande … Men till slut så – mot sena em så blev hon utjagad i vardagsrummet och jag kunde till slut ta henne. Och sen tyckte jag synd om henne – jag kramade troligen ihjäl henne där inne i handduken – men ute hamnade hon… Och hela dan var jag nästan totalt dränerad på energi … gick på någon slags urkraft – som en traktor …

Och våren är här 🙂

CIMG0476 (2)

CIMG0473

CIMG0479 (2)

CIMG0478Och dessa älskade katter – tänk att man älskar dom – vad dom än ställer till med … för de är totalt oskuldsfulla 😉

Här råttfångaren nr 1 – den unga Fjuttan – i all sin glans  – mjukaste katt nånsin och inte rädd för nånting  – nästan 🙂

CIMG0443

Söta

så sött🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

