April 28 – att sluta bära andras bördor

Efter besvikelsen över frostnätterna som tog de flesta av mina utsatta pelargoner fuchior och begonior (jag litade på SMHI-s tvrapport)- så är jag glad och tacksam för all den skönhet som jag dock ännu har kvar. Det var väl nån sorts balansering av det hela – för mycket utåt – för snabbt. — Jag måste gå inåt ännu mera…

Och jag börjar förstå att – den känsla av  omedelbar kontakt med mig själv som jag fick på utflykten i skogen – berodde på att jag då bara hade med mig mina egna energier! Som den känslomänniska jag är har jag ju alltid tagit in andra människors närvaro och energier, och alltid låtit dom styra mitt liv. Och som den Ljusvarelse som jag också är, så har jag trott att jag måste försonas och tänka gott om den närmaste omgivningen. Att min uppgift har varit att hålla hela denna mänskliga familj liksom ”under armarna”. Men börjar nu förstå att jag måste klippa av alla band till mina grannar. Annars bär jag dom med mig och de speglar inte längre min inre familj. Rent energimässigt så har jag ju avlastat dom genom att ta in deras nedåtgående energier!!! De får nu söka sig till sin egen Högre Källa och möta sina prövningar helt oberoende av mig. Så nu ber jag Ärkeängeln Michael att ständigt skära av alla bindningar med sitt Blåa Svärd – varje gång distraktion uppstår. Jag förstår att detta har varit en stor börda för mig.

Förstår nu också hur min Ande påminner mig på alla sätt att det är dags att sluta med mitt mångtusenåriga martyrskap och service till mänskligheten. Som jag beskrev i andra bloggen, när Mimmi satte sin klo – som det kändes – rakt igenom min hand …
**** Se Gunillasolara’s Blog – länk till höger

Här samsas ännu tomaterna med pelargonerna.

CIMG0713

CIMG0710Otroligt sött par  …

CIMG0716

CIMG0715Så roligt när Pelargonerna börjar blomma

CIMG0711

CIMG0708Och här spanar den riktiga Mimmi – helt lugnt scannar hon in omgivningen 🙂

Mimmi CIMG0726

Mimmi

Och här delar jag min senaste vårvideo 🙂

Mimmi CIMG0726 (2)

🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

