Maj 3 – intensivt trött och vackert

När Solen går bakom molnen får man se till att ha skönheten både inom sig och inomhus. Så man kan vila i Skönheten. Skönheten håller mig under armarna … Men oj så intensiva energier. Måste sova flera gånger om dan …

Och titta på molnen – om de kanske ger något slags tecken …

Men jag får se till att natta blomkrukorna utanför – de som nu är kvar måste täckas varje kväll. Det kalla vädret tar bort en stor del av odlingsivern – men jag vet ju samtidigt att det för med sig något annat slags gott … mera okänt. Att kosmos nu gör allt för att rena och rensa i kollektivet … vi kan ju bara hålla ut och försöka se det som relativt tillfälligt … tills det är mer eller mindre färdigrensat – suck ..

Inom mig rensas det som bara den – blir allt friare – säger precis vad jag känner till vem som helst. Rör mig i alla slags kretsar – inom ….  (I det yttre – inga som helst kretsar). Inser att den o den situationen som andra verkar så fästa vid – har jag passerat. Och Sodom o Gomorra bland andra (bejakande o dyrkan av all slags materalism, ytlighet, olika tillhörigheter och beblandning utan urskiljning mm) – lockar inte mig.

Självklart älskar jag Blommor och Vaser  – ända sedan jag var barn 🙂

CIMG0749

CIMG0755

CIMG0757Och olika perspektiv blir till nya skönheter

CIMG0751 (2)Mimmi på plats

CIMG0751Den saknade inflyttningskatten lever iaf. 😉 Efter 3 veckor dök hon upp igen – nu med halsband – men när hon kommer så vill hon bestämt in – så jag kan inte säga nej… Men hittills går hon ut från mig mot sena kvällen och går väl antagligen tillbaka till sitt förra hem – och sen blir hon inlåst där i flera dagar. Det hela är väldigt ituskärande inom mig. … Känns – hur jag än gör så blir någon ledsen … Det suger min energi …  Så jag är mindre ”kattokig” nu – dels Mimmis klo in i min hand och sen dilemmat med ”Fjuttan”. Bara Missan som inte ger mig några direkta bekymmer.

Men en st katt får komma med idag – mjuka vänner

söta 2

Äsch – 3 st till – vem kan motstå ….

3😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

