Maj 7 – ”det här gör att jag expanderar”

Nog kommer allt i par alltid – lagom som jag igår kände glädje o lättnad över att jag hittade Fjuttans andra hem och att vi kom överens om att hon tillsvidare får ha två hem – så kom dels en djup skuldkänsla upp under natten. Skulden över att ha dödat någon – men denne någon är alltid för mig o många andra enbart dödandet av en inre aspekt – kanske barnet -oskulden eller nån annan aspekt. Men känslan av skuld är precis lika verklig och rädsloframkallande som om man gjort det i det yttre. (Och den som dödat i det yttre har också alltid dödat sin inre motsvarande aspekt, genom att ha mer dominerande instinktsapekter.)

Och sen vaknar jag och finner ännu en gång –  stora grävmaskiner utanför min lägenhet som gräver upp stora sår i gräsmattan för ännu mera bredband. De har redan grävt ner där förut, men nu kommer ett annat bolag och gräver meterdjupa sår precis bredvid det gamla! Och gräsmattan kommer ju att bli trasig framöver… Jag har kallat på den Violetta Flamman o Nåden att ta hand om Moder Jord på bästa sätt – och sänt ner  både Nåd o Flamman  att fylla den blottade ådern – och det är väl expansion för Henne iaf … Så nog är jag uppkopplad med omvärlden o Planeten, även om jag mestadels är ensam. Får se det som en Grid som bär med sig något gott …

Gott resultat balanseras upp med ytterligare nedtryckt mörker – omedelbart. Manifestationerna – skapelserna från det undermedvetna kommer i par! – samtidigt. Och det gäller att snabbt påminna sig själv att -”det här gör att jag expanderar” – och bli neutral till det hela.

Bellis CIMG0781 (2)

Bellis – förädlad Tusensköna

Jag är omgärdad av Förgätmigej – men de kommer aldrig till sin rätt på avståndsfoto

CIMG0773 (2)

CIMG0785En lite kylig bild – men det ÄR kallt idag … och blåsigt. Jag har inga äppel- eller körsbärsblom, men är glad för Häggmispeln som nu börjar bli som vita moln runt lägenheten.

CIMG0787Lite soligare igår …

Häggmispel CIMG0776Och dom här hann jag rädda innan gräsmaskinen kom … Vilka små underverk 🙂

Tusensköna CIMG0793Så sött – tänk att kramandet ligger så inbyggt i kattmammor …

sötaTrött trött …

paus

Jag får ta fram Mästaren inom mig -den som vet att jag klarar allt
🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

