Maj 17 – Nåd och hårt arbete

I Förgätmigejens Tid blandas det mest känslokalla med Skönheten. Skönheten lever sitt eget Liv – som min väninna sa… För fint är det på uteplatsen bland mina blommor Trots mängder av prövningar fortsätter Skönheten som om ingenting hänt. Men motstånd – krångel på vartenda område. Aggressiv psykopatisk skövlande motorsågsman och andra förstörare blandas med förhoppningsvis lite mera lyssnande förstående män. Men machokraften har verkligen försökt med sin kontrollmakt och våldtäkt.

Det gamla systemet har verkligen försökt att få mig och många andra tillbaka in i slavhjulet, genom att – för mig – bl a att själva systemet felar och sen vill att jag skall känna mig skyldig. Ett enormt huvudarbete har fordrats av mig – siffror i massor och alla hänvisningar som inte fungerar + hackare i datorn och har hittills inte kommit in på mailen. Ljusarbetare testas nu maximalt och fram måste alla ev kvarvarande rädslor komma. Känner att det funnits en rädsla för själva systemet med allt vad det innebär av ”du har väl gjort rätt nu”. Och behovet att förklara att ”man faktiskt gjort rätt” för att inte bli straffad. Så otroligt insnärjda vi har varit och fortfarande till viss del ännu kan vara. Och till det skövlingen på min uteplats och på gården och lera  lera… Känns som en stor Nåd och hårt arbete att jag trots det överlever. Men genom att färdas genom och möta många systemmänniskor – slavar – så tunnas rädslan undan för undan bort.

Känner samtidigt att jag expanderat ut i hela samhället och samhället finns inne i mig. Det gick alltså inte att helt lämna det absurda samhället bara bakom sig. Förhoppningsvis kommer det att gå när allt är renat… Limbostadie igen – inget av allt detta gamla ger ju någon som helst glädje. Ändå måste man vara där och kommunicera och rena .

Vet ju att ALLT som händer måste hända – för att rena och rensa – men livets sötma håller sig på avstånd. Men som sagt Förgätmigejen är en stor Nåd som bäddar in mig och katterna. De är keliga och ger mig healing på natten.

CIMG0861

CIMG0894Jag är invävd i Förgätmigej …

CIMG0883Överallt …

CIMG0892

CIMG0896En söt och vacker en …

åh (2)😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

