Juni 1 – fåglar under sängen

Överflöd av vackra ögonblick igen. Trots ihållande fanatisk trimmer- och maskinklippning i grannskapet …
Det gäller verkligen att jobba med mitt eget fokus – gå in och stänga varvat med ut när det blir lite tystare igen … och massor med ”Det här gör att jag expanderar-mantra” till mig själv… Inte lätt att förstå att Anden vill mitt allra bästa i detta buller … men det är klart Den vill …

Jag försöker att inte lägga mer än minimal energi på den disharmoni och respektlöshet som ännu förekommer i grannskapet. Mina bilder kanske ger sken av absolut ”idyll” – men jag övar på mitt Mästerskap – att återkalla alla mina egna energier till mig själv, mitt ibland allsköns gammelvärlds-repektlöshet. Min Ande har absolut en mening med att placera mig här … det är bara att inse.

Så nu skall jag fokusera på mig själv – och mina älskade katter. Fjuttan kom in med två fåglar under min säng – under loppet av 15 min tidigt i morse. Andens vägar är bara att följa med – orkade inte ens bli irriterad idag. Bara ut med dom – i pyjamasen och in o somna om igen. Är ju glad varje gång det inte är möss som skall jagas …

CIMG1067

CIMG1019

En bit av mitt inre och yttre köksfönster

CIMG1033 (2)

Salladen utanför är en verklig prydnad den också

CIMG1046En av mina Kaprifoler – 6 m upp i trädet – till fröjd för grannarna ovanför – om de nu kan känna doften – rökare hela bunten … Men den sprider ju sin doft långväga och oberoende av omgivningen. Skönheten lever som sagt alltid sitt eget liv.

Kaprifol CIMG1057 (2)Min lilla hörna – ett av mina ”stilleben”

CIMG1084Och en ny omgång – så spröda upphöjda färger

CIMG1083Dom här var ju söta och verkligen upplysta … vad det nu är de ville komma åt …

hjälps åtMm – mjukt och ömsint …

så sött

Alltmedan min Youtube spelar – Count your Blessings – name them one by one. Ja det är det bästa man kan göra – för att skapa mera sånt. … och gråta lite ibland .. när det behövs …
😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

