Augusti 5 – skönt med veckotidning

En fullmatad dag – (och med full motoraktivitet utanför – grästraktor, trimning häcksågning – inte av mig förstås) men med städning inne och ute och ändå lång njutning med fika och veckotidning i skuggan. DET känns somrigt att just sitta och läsa en veckotidning, där mänskor berättar lite om sin vardag och sina livshistorier. Det blir liksom lite äkta liv inunder all nätaktivitet om vad som händer ”där ute i den stora världen”. Böcker har jag ju för länge sen slutat läsa – det blir ju till att bara vara uppe i huvudet och hos någon annans tankar i st f hos mig själv. Och det jag behöver veta – har jag redan inom mig.

Men tidningarna är ju nästan översvämmade av korsord … att dom orkar. Jag löste ett par barnkorsord och bara det fick mitt huvud att kännas överansträngt. Sånt är inte bra när man vill ha kontakt med hela sitt Jag. Gammal glorifiering av vänsterhjärneaktivitet – flykt från full Närvaro.

CIMG0258Min mångfacetterade blomfamilj

CIMG0265

CIMG0189 (2)

CIMG0271

Och flera Liljor på gång

CIMG0273

Och dom här doftar ännu underbart

CIMG0274Så söta dom är  … 🙂 … Katter är Mästare i att visa ömhet …. och en massa annat 🙂

gulligt… tar det lugnt …

tar det lugnt🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Foton och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

