September 25 – balansering av varmt och kallt – ”gott o ont”

Nattens inre var mycket frostigt och snöigt – men det mesta var inte längre skrämmande och kylan kändes knappt – men mycket tröttsamt och mycket jobb var det – att ta sig igenom många motstånd och besvikelser. Flera scenarier var vackra – men kalla – utan direkt mänsklig värme. Men vi måste acceptera vilket som – kallt eller varmt – vackert eller fult… Inte så lätt för mig som satt skönheten i högsätet… Men inte väljer jag i mitt framtida liv att ha en vacker soffa i ett vackert hem – om det sedan är full biltrafik utanför. Nej man lär sig att urskilja.
Och stor beblandning med andra människor – utan att vara direkt beroende och vi är alla på väg i stora båtar mm på känslornas hav. Bort från – ur illusionen.

Och balansering pågår för fullt – mellan kallt o varmt – jordiskt o himmelskt – längtan/beroende/åtrå o hjärtats kärlek och insikt med övergripande helhetsseende osv – Balansering – integrering av allt det högre medvetandet – med det lägre.

Frostdags och alla gröna tomater hänger i fönstren – får se hur mycket som mognar – men överflöd på tomater (gröna) har jag ännu.

CIMG0634

CIMG0638När frosten är kommen eller är nära så är det lika bra att ta in lite kvarvarande skönhet.

CIMG0647Och speglingarna kommer som en extra gåva – och blir allt fler – delvis p gr a allt flera inre ljus…

CIMG0652Och allt mera och flera innesittardagar med ljus

CIMG0653Kärlek – rakt in …

adorable”Men du har ju mig …

men du har mig - min människa🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

