Oktober 2 – det obearbetade hörnet

Som ett tydligt tecken på min egen skapelse — bestämde jag mig direkt i morse för att ta bort en gammal bokhylla som hängt med sedan mina barn var små. Den har varit praktisk på många sätt – men stående i ett ganska oåtkomligt hörn, så har den – när jag tänker efter – alltid känts som ett ”obearbetat hörn”. Jag behöver dessutom ingen gammal bokhylla, då jag knappast har några böcker längre – bara fågel- o floraböckerna. Har läst färdigt – allt jag behöver finns inom mig.

Till saken hör att jag, som så många gånger förut – fick en till råtta insläpad (för en 2-3 dar sen). (Och en kvällen innan också) Och jag såg aldrig om Fjuttan hade den med sig när hon snabbt sprang ut igen. Men jag försökte att ”surrendra” (efter att ha lyst o letat). Men det var som att jag visste att den fanns där .. men det fick bero. Men lusten till att byta ut bokhyllan mot en ny fick mig aktiv – och självklart låg hon där – död. Det var liksom en självklarhet – jag hade ju skapat /förväntat mig det. Inget att orda om – bara att lyfta ut.

Så det obearbetade hörnet innehöll på sätt o vis en ”skatt”. När jag tog tag i det – fick jag både bort hyllan (tung) och bli av med råttan innan lukten kom. – och känslan av mera direkt skapelse. Och jag slipper undran om det ev ligger en råtta nånstans….  Självklart speglar det något inom mig …

Nu har jag en mindre hylla med spjälade hyllor – och kan se igenom om utifall att – igen …

Men råttor är det gott om i samhället – på flera av de få ännu obebyggda fälten – är det perforerat av rått/sorkhål. Ett under att man inte sjunker rakt ner om man går och plockar blommor. Symboliskt – fullt med underjordiska gångar med gnagare som underminerar vårt samhälle och liv.  Människors obearbetade undermedvetna…

Men fult och vackert – det är bara så som det är Nu. Men även råttorna måste ju försvinna så småningom.

CIMG0675

CIMG0657

CIMG0673

CIMG0678 Vilar hos varann…

2Och igen kommer den här glada njutaren  🙂

skratt😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

