Oktober 29 – prövning i uthållighet

Då jag numera gör vad som faller mig in – så har jag klistrat småtomtar på kökskakeln. Och ljusslingan i trädet är numera alltid framme till Allhelgonahelgen. Att leka och göra det mysigt har stor prioritet. Även om myset fick sig ett litet avbräck när det blev så soligt och varmt igår. Det är ju ingen hit att tända ljus när det nästan är sommar ute … Jag är så glad och tacksam för Ringblommorna som blommar på och som jag fortfarande kan ta in. De lyser så klart 🙂

Men dessförinnan jobbade jag intensivt i 3 timmar för att sätta upp 1 st persienn. Verkade ganska hopplöst – fönsterkarm som verkar vara gjord av ek eller nåt. Men efter skruvande halvt i och ur massor av gånger och byte till kortare skruv – och massor av olika mejslar hit o dit o en billig skruvdragare som inte var till mycket hjälp – så – till slut satt den där – hoppas jag …. Men jag var så förvånad hur neutral jag kände mig hela tiden. ”Går det så går det – annars är det bara till o strunta i det och köpa hissgardin eller nåt. Och mitt i allt måste Missan kvittra in med en fågel … Prövning i uthållighet …

CIMG0871 (2)Och fåglarna är totalglupska så fort ”maten kommer på bordet” – fastän det är så varmt ute, så äter dom som om det skulle bli snö närsomhelst. Men söta är dom – så kul att se hur livet sprudlar i trädet.

CIMG0893

CIMG0896Fjuttan i Solen 🙂

CIMG0889

CIMG0900Sol i Ljungen och varmt en bra stund …

CIMG0903Och Bibesök både igår och idag – kanske samma Bi … who knows …

CIMG0887En del blir vänner – en del blir ”mat” – livet på Jorden … såå sött

fintDet står att det skall va grädde här … !

mer mjölk😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

