November 4 – gulbruna manliga inkräktare

En dag i Varats flöde.

Det har inte vart mycket fotande på sista tiden. Men såg plötsligt lite nytt liv i mina tavlor när jag gick närmare och tog närbilder.

Min sorgsna katt – jag har inte haft någon guldbrun katt på 20-25 år. Förut längtade jag ofta efter en sådan hankatt igen, men den längtan är upplöst. Men jag målade den här för länge sen och hur jag än försökte så kunde jag aldrig få honom glad – han skulle vara söt och ledsen – besviken – undrande. Varför – hur – jag förstår inte den här världen …? Men otroligt snäll är han.

Men EN anledning till den upplösta längtan är att det finns en stor jobbig gulbrun katt med tjock svans, i grannskapet som alltid jagar mina tre flickor – och nu sist ända in i lägenheten. Där pinkeriet blev stort. Och utanför har det stunkit? (stinka stank stunkit?) som bara den. Har tvättat i kattkojan och sprejat med doftsprej – det hjälpte faktiskt lite grann. Men jag är ganska så arg på denna bruna manliga inkräktare. Inte alls som de två guldbruna hanar jag tidigare haft – ca 1 år vardera – innan de ”måste vandra vidare på Jorden” o upptäcka andra jaktmarker.

CIMG0940Blommorna ute tonar ner sitt liv …

CIMG0914Och inflyttad vill den här pelargonen gå ett litet varv till …

CIMG0963Fjuttan sover gott på soffryggen

Fjuttan CIMG0960Och alla sorters ljus tänds när det är mulet och mörkt

CIMG0962Visst är han söt – men bada tänker han inte – det kan dock va bra att inte få stänk på huvet när hans Människa plaskar

bad -såå sötLite kan roa mycket – eller ”Little is much – when God is in it!” som Gospelsången lyder.

nya upptäckter

-Dom här är mina …

kul🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

