November 28 – men stolen blev fin

En mycket intensiv transformationsperiod har det varit och är … Stora nedladdningar och nedstigning av andra själar i själsfamiljen. Nån slags prins bl a…. Och med djupt behov av sömn som formligen naglar fast kroppen i det jordiska – pang bom bara rakt ner. Och så lite yrsel förstås till det … Som jordisk hjälp denna fas gjorde jag ett par besök hos en utförsäljande loppis av gamla antika möbler som en samlare samlat i 30 år … Att vandra bland alla dessa travar av gammalt 1700-1800 o 1900-tal och sen komma hem med ett bord och en rokokostol. Tunga gamla energier – men som nu har blivit vita förstås.

Men i det undermedvetna har farit igenom massor med gammalt ofullständigt leverne. Även bland de högre stånden fanns det mycket skräp som samlats. Förstår att jag integrerar denna tid med Nuet och kan känna den tidens anda och känsla samtidigt med Nuets kaos. Puh! Att komma ihåg o känna renessansen högreståndstider och likn tider är ingen lycklig känsla, när man väl börjar förnimma vad äkta lycka är …

Och mitt i allt detta undermedvetna hade jag plötsligt fått en ny 2-rumslägenhet. MEN när jag kom dit –så visade det sig vara ett tidigare fängelse som nu gjorts om till hyres”celler”. Och jag hade fått nycklarna till en tidigare dödscell!

Och inre kritik över att jag tagit hem mera gamla möbler i mitt hem – men min Ande tröstade med att – ”inte tycker dom som bor i dom gamla söderkåkarna i stan, att det är något fel att bo så!”

Integrera och acceptera alla svunna tider.

Och i det yttre dyker just nu upp flera stoppande begränsningar. Men det är sagt att det nu ingår att fara igenom en  begränsande tunnel – för att födas … Och nu kan jag bara överlämna mig, utan att ha någon som helst kontroll.

Som ”kuriosa” kan jag nämna att – i stolsryggen på rokokostolen satt 5 st avbrutna tapetserinålar! Nog är det symboliskt – men stolen blev fin. Och bordet med …

CIMG1026Och inte har dom riktigt gett upp ännu. Stora vackra, men med små skaft

CIMG1025

CIMG1031

CIMG1029Dom här två hittade varandra och blev bröder 🙂

blev bröderSkulle behövt en sån här glad en nu …

skratt🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

