Januari 21 – bedårande gester

En mycket underlig tid … allt gammalt faller bort likt gamla avlagda kläder – inget som helst gammalt förnuft eller linjärt tänkande fungerar. Inga gamla tankebanor ger något – bara återvändsgränder. Allt bryts loss – virvlar runt utan att man kan ”få kläm” något – varmt o kallt i en salig mix (Är dock tacksam för mina inköpta värmefläktar som gör att jag själv styr över hur varmt jag vill ha det (hur mycket jag vill kosta på)). Överlämna o surrender – let go släpp taget – det är bara att flyta på …
Ingen mening med att tycka något om omvärlden – bara slöseri med energi …

Försöker koppla bort de flesta nyheterna på nätet – men det är inte lätt – de allra flesta nyheterna är ju väldigt negativa i dessa dagar – så mycken sk*t som kommer fram. Men det blir väldigt tomt. För det är ju runt dom nyheterna som folk verkligen kommunicerar och är levande…

Lite frusna bilder – det vårgröna väntar på sin säsong

CIMG1232Och en av alla de små vännerna – nästan bara talgoxar och koltrastar och nån nötväcka o blåmes – o så skatorna förstås – maten går åt som smör

CIMG1236Fjuttan är frusen och funderar här, men om hon går ut sätter hon full fart upp i träden – hon har nog behov av att se världen lite från ovan. Och det har ju jag med.

CIMG1239Visst kan vissna tulpaner vara vackra – på väg bort, precis som mina gamla glasögon – ser nu hellre med mina lite svagare brillor – en viss transformation även i mina yttre ögon.

CIMG1250

CIMG1249Gos i kylan

söta (3)Vacker promenad

snökattTänk vilka bedårande gester dom kan göra – som bara översvämmas av mjuk ömhet

kära nån

Känner mig lite sorgsen för att jag inte kan låta Fjuttan ligga med huvudet på datorn…! Det är ju såå varmt o gott – men datorn skenar ju då … inte lätt att avvisa en katt …

Och Mimmi som hela tiden bor i klädkammaren, köpte jag ett gosdjur till – men ännu har ingen vänskap uppstått…
Men nog är det konstigt att de alltid vill lägga sig i när jag verkligen vill fokusera på att göra något. Varför kan de inte ha behov av sällskap o kel när jag inte har något att göra …
Nu ligger Fjuttan iaf på ena hörnet – datorfläkten är såå skön – hon är såå go

***** Läs gärna också min blogg Gunilla Solaras Blog – länk uppe till höger
🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

