Februari 1 – krass kattverklighet

Fick vakna idag till en underbar healing av Mimmi som var ut en sväng från sitt gömställe i klädkammaren. Efter div slickande la hon huvud och tassar över min hals – och jag slappnade av fullkomligt. Hon har en fantastisk healingförmåga min svarta katt. Men fräser och springer som en tok när hon ser Fjuttan – och Fjuttan springer efter i full fart och lite oväsen hörs. Sen rullar Fjuttan sig, som för att blidka mig och låtsas som om hon inte gjort nåt. Men väl inne i klädkammaren sätter Mimmi stopp – där ställer hon sig på post och fräser tillbaka – hennes rivir faktiskt – nån måtta får det va!

Men ännu ingen vänskapsrelation mellan katterna och de två gosdjuren jag köpt till dom – de verkar inte ens se dom – varken bus eller kram – så min tro att de behövde någon att krama var mitt eget påhitt. Gulliga kramkattbilder får jag ha på nätet – här hemma gäller krass mjuk självständig kattverklighet – eller alla är vi i process!.

Och två insläpade mössbesök i veckan – den ena stackarn försökte hoppa flera dm upp på väggen i köket för att komma undan. Men båda ekipagen blev snabbt utburna och ingen mus överlevde. Min musprocess har nu kommit till att dom inte göms undan, utan helt öppet och Fjuttan låter sig villigt bäras ut med munnen full av mus. För mig är mössen och råttorna div, ännu kvarvarande skuldtankar.

CIMG1325

CIMG1330

CIMG1327

CIMG1340

CIMG1320Tre bedårande sötingar 🙂

3 sötaMin Fjuttan är så här mjuk – men inte riktigt lika kelsugen som dom här – hon slickar gärna pälsen efter jag klappat och drar undan huvet ibland och vill inte bli klappad… men frusen är hon – och hon är som hon ÄR – perfekt 😉
Alla alla – också katterna har sina tidigare minnen och programmeringar – kan undra vad en sån enormt mjuk ung katt, som gärna hälsar lite på andra mänskor – och som bedårar alla hon möter – varför hon vill vara så självständig …  men retsam kan hon vara – Hon har väl sitt uppdrag. Precis som jag har mitt.

Dom här är väl fina – kanske tre fröknar eller en fröken med bodyguards … 😉

3

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

