Mars 11 – jag är så tacksam

Jag knagglar på – för att hitta Livet igen…. har ännu feber, fryser för det mesta och mina muskler är halvt upplösta … men Livet pulserar på. Gör små gymnastikövningar och andas… och gör allt som behöver göras – trots stor kroppslig svaghet.
Fick en bild av min Ande i natt – att någotsånär liknande nedladdning – kraftkollaps – utplåning av den gamla matrixen inom — även skett på ett antal ställen neråt Europa. Stora eldar som blossat upp – hos mig och vissa andra, och det blir ju till tröst att jag inte är ensam om så konstiga upplevelser. Att det verkligen har en högre mening – trots att jag trodde jag skulle dö.
Och mitt under de allra värsta dagarna sa min Ande ”Fire the Grid” – Ja mycken service för mänskligheten – och mig själv, ingår det som en pionär och vägvisare…

Blir dock allt mer tacksam för denna nära-dödenperiod. Vänlighet, som jag inte upplevde i mitt gamla liv.Förutom grannfrun som ”räddade mitt liv” genom att ge mig mat i flera dar – hon kokade särskild mat till mig! – massor med fisk – och äppelkräm. Och förutom henne –  t ex den romske mannen i porten erbjöd sig att bära in mina kassar … Fullt svensktalande iransk kvinna (i tvättstugan) ville gärna bli min vän (och ville ge mig piroger). Likaså en annan svensktalande invandrarkvinna – stor kram…. Jag är inte van vid sådan vänlighet – är så  tacksam.

Men målet är självklart att vara helt självgående – men ändock vara öppen för hjälp ibland. — Kärlek.

Morgonsolen gör det extra vackert

CIMG1396

CIMG1397 (2)Dom rena oskuldsfulla där ute

CIMG1399 (2)Kall blåst ute – men fint att titta ut på från köksfönstret

CIMG1398Visst är dom ljuvliga

CIMG1403 (2)

Håller mig ännu lite på avstånd från allt vad katter heter …. förutom mina egna 2.

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

