Mars 29 – sans, måtta och Balans

Mörkt regnigt och blåsigt – idag vill Universum verkligen att vi skall gå inåt – acceptera läget – och ta hand om oss själva. Jag upplevde det kollektiva – och mitt eget mischmasch av försök till bedövning i” nättres”- efter en dag då jag stoppat i mig massor av olika ätbara saker (inte onyttiga, men för mycket. Denna tid – påsktiden – då vi anses ha stort behov av bedövning – en starkt accellererande bedövningsmekanism har vuxit fram – i form av godis o godis och godis om igen + en massa mat och alkohol! (Absolut ingen alkohol i min värld)Det kan ju inte fortsätta ske ostraffat. Anden och Kroppen säger STOPP STOPP STOPP! Dags att ”våga vara vaken”  – lyssna på ditt ev egna lidande – besvikelser, sorger osv!

Sans och måtta och Balans i allt vi gör.

(Rådgivning både till mig Själv och andra…)

Än så länge får vi mest ha Vår inomhus …

CIMG1492Elsa Beskows underbara illustrationer (Nu skall vi sjunga) är ju rent himmelska – vilken oskuldsfull skönhet. Jag blir lättare till sinnes när jag ser dom här ”vårprinsessorna”. Dom lyfter från hela det gamla tunga Spelet vi varit inne i 🙂

CIMG1485

CIMG1485 (2)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

CIMG1487 (2)CIMG1487

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

CIMG1486 (2)CIMG1486

.

.

.

.

.

.

.

.

CIMG1493Min senaste vårvideo: 🙂 — Det har ju faktiskt varit en del soliga dagar … 🙂

CIMG1495

Hej – skall vi leka ..?
katt ekorre

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

