April 18 – tar alltid nya andetag

Precis som Naturen – växterna så kommer vi fram – vår efter vår – ger inte upp – tror på en morgondag och Evighetens kärleksfulla flöde. Hukar och krymper lite när vindarna och kylan – frosten kommer – men sen upp och ut igen. Tar ständigt nya tag – nya andetag.

Jag är så tacksam för att jag har alla mina blommor – så rik känner jag mig – trots att det bara är en uteplats runt min lägenhet. Men i buskarna vimlar det av kommande Förgätmigej och annat. Har nu rensat bort alla dessa gulblommande ‘ogräs’ i mina buskar runt om, som verkar ha invaderat hyreshusrabatterna här. Och Hyacinterna och Scillan är så vackra ihop. (Har visst glömt att fota min nya rosalila utestol …) Sallad och persilja är på väg. Nässelsoppa till festmiddag med räkor o hembakt knäckebröd … Jag klagar inte! Även om kroppen känner av ogräsrenset… Men det speglar väl mitt inre ogräs och de 400!!! virus som datorrensarfirman hittade i min dator! Såsom i det inre … Missan har svängt sin dygnsrytm helt – sover hela dan och håller mig alert på natten – måste upp o stänga fönstret många gånger – det blir så utkylt. Många stopp och motstånd har det varit senaste tiden – men igenom går det…

CIMG1586

Äntligen vågar dom fram också ur jorden – dom små téte a téterna …

CIMG1587

CIMG1605Det är inte mycket som inte finns i min lilla ‘trädgård’

CIMG1597Skapelsens underverk – överallt – och hyacintdoft och violdoft har jag runt mig 🙂

CIMG1603 (2)

CIMG1583

CIMG1596 (2)Och så Missan – i grönskan

CIMG1576

Missan

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

